טסלה מוסיפה מצבי נהיגה עצמית קרירה ואסרטיבית

תכונת הסיוע האוטומטית לנהג של טסלה הוסיפה מצב נהיגה אסרטיבי.

 

ההגדרה תעקוב מקרוב אחר מכוניות אחרות, תחליף נתיבים בתדירות גבוהה יותר, לא תעזוב את נתיב העקיפה ותבצע עצירות גלגול.

 

התנהגות נהג כזו על ידי בני אדם מונעת לעתים קרובות על ידי קבוצות בטיחות.

 

עם זאת, לפעמים יכול להיות בטוח יותר עבור מערכת אוטומטית להיות אסרטיבית יותר, כמו נהג אנושי, במקום להיות זהיר מדי, אמר מומחה לבטיחות מוטורית.

 

שלושת פרופילי הנהיגה – צמרמורת, ממוצעת ואסרטיבית – נוספו לראשונה בעדכון אוקטובר של טסלה. עם זאת, העדכון הזה נמשך במהירות בגלל בעיות אחרות, אך תכונת פרופילי הנהיגה שוחזרה כעת.

 

צילום מסך של העדכון פורסם בטוויטר על ידי דייוויד ציפר, כותב טכנולוגיה ועמית אורח בבית הספר הרווארד קנדי, ודווח לראשונה על ידי The Verge.

 

הוא מראה את המצב האסרטיבי המתואר כך: "לדגם X שלך יהיה מרחק מעקב קטן יותר, יבצע החלפות מהירות תכופות יותר של נתיב, לא ייצא מנתיבי חולף ועלול לבצע עצירות גלגול."

פוטנציאלי בטוח יותר

רשימת ההתנהגויות זכתה לביקורת על ידי כמה ברשתות החברתיות כפחות בטוחות.

 

אבל מת'יו אייברי, מ-Thatcham Research בבריטניה, אמר שמערכות מתוכננות היטב ללא נהג הן תיאורטית בטוחות יותר מנהגים אנושיים מכיוון שהן מבטלות טעויות אנוש.

 

לפיכך, אם סגנון נהיגה אסרטיבי יותר יעודד יותר נהגים להשתמש במערכות נהיגה עצמית מאשר סגנון זהיר מאוד, זה יכול להיות רווח נקי לבטיחות.

 

"אם אנחנו רוצים אימוץ נרחב של אוטומציה, הנהגים יצפו שהרכב יעשה ויקבל את ההחלטות שהייתם עושים כנהג אנושי, לא איזה אלגוריתם שפיר ובטוח מאוד", הסביר.

 

נהגים אנושיים מגיעים למבוי סתום באופן קבוע, כמו למשל כשצריך לעצור בדרך כפרית חד-מסלולית או בצומת ארבעה כיוונים, ונהג אחד חייב לבצע את המהלך תחילה. שתי מכוניות אוטומטיות זהירות במיוחד עשויות להמתין שהשנייה תפעל.

 

"זה מה שהיצרנים מנסים ללמוד כרגע", הסביר מר אייברי.

 

"אז, מידה של להיות קצת פחות זהירים, אם זה אומר שיותר אנשים משתמשים במערכות יותר מהזמן כי הם מרגישים שהם יותר כמו אנושיים, זה דבר טוב."

 

אבל הוא הזהיר שזה תלוי עד כמה המערכת "אסרטיבית" – ואמר שהיא חייבת להימנע מנהיגה אגרסיבית.

 

"זהו קו דק בין אסרטיבי לתוקפני, אבל בהחלט יש מצבים שבהם אוטומציה שעוברת כמה כללים בסיסיים מאוד תפסיק בסופו של דבר כי היא פשוט לא יכולה להתקדם", אמר.

 

"אני לא חושב שאנחנו עדיין שם. אני לא חושב שהטכנולוגיה מתוחכמת מספיק".